jeudi 8 septembre 2011

Nepal I



Let's go to Nepal!

We pass the boarder with 13 people in a Jeep! Only in the front are four people, including the driver. At each gear-change, the driver reaches for the handle between another men's legs!

The Momos!!

It's a tibetan speciality that we can't stop eating!


Men's hats (topis) are so beautiful!

We went trekking for six days. On our way we met women wearing all sorts of things, using their heads! 




The CARRIERS. Trekking high season is about to start. On our way we met many carriers wearing everything so that the tourists can relax in the guesthouses. No cars, everything has to be carried on men's backs (chickens, beer, toilet paper, rice, chips, coke, solar heating systems for showers, ...)!!!





Life and death of an Annapurna leech
It anesthetizes you when it bits.
Then it suck your blood.
SALT.
It doesn't like it at all and falls to the ground.
You bleed because it injected an anti-coagulant.
DIE BITCH!!!





Unbelievable to be at the feet of 8000m high mountains!

In Ghandruk village, we went to a funeral... They built an altar for two deceased sisters, using empty rhum bottles, pillows, cigarettes, coca cola, noodles! Amazing!



YEAH I DID IT!!!!!!

4 commentaires:

Anonyme a dit…

TROP BEAU! Et excellent l'histoire de la sangsue, j'espere que c'est pas du vecu!!!

Profitez a fond et vivement la suite!!!

J.P.

Anonyme a dit…

J'adore ton portrait du monsieur avec le chapeau multi-colore...
YMIL

Anonyme a dit…

Hej,

En tout cas les femmes mortes ne vont pas s'ennuyer. Le sang-sue, huuuuu!!
En Suisse, pluie, aujourd'hui rangement à l’intérieur, c'est très bien, il faut rattraper après l'été.
Millions de bisous
Emma

Adri a dit…

Je dois dire que si un jour je fait du parapente, je serai aussi uniquement concentré sur les fixations en priant qu'elles ne lachent pas... Meme si j'ai le toit du monde à admirer en dessous de moi...

Juste pour dire que je suis extremement jaloux et qu'il m'a fallu qq secondes pour comprendre le dessin. :D :p